Mvh Karin[/quot
Det är bra kört
Turbo på asfalt
http://www.youtube.com/watch?v=GtUtiI6STf0
Mvh urban
kajsa skrev:Jag börjar förstå varför de säger att asfaltsfolket är speciella,sluta gnäll och försök göra så att sporten överlever istället. Kolla in anmälningen på Dala-Järna i år ang anmälningsantalet av ungdomar så förstår ni vad jag menar,så förstör nu inte dethär med en massa gnäll så att efterkommade förare blir avskräckta och försvinner lika fort igen! //Karin Kallman
Dan skrev:jeg tror ikke man må gå ut offentlig om man tar fueltest på en maskin, og jeg tror heller ikke man skal legge testresutat på internet uansett hva svarene viser. For to år siden ble vår stocker testet, og da fikk jeg testsvar på tlf.... Å ja.. de var blyFRI..
sjønner deg godt Patrik, ang ditt verv i SVEMO..
Når dette er sagt så sjønner jeg ikke hva Urban snakker om ang "snakk". Ikke kjører du gress og ikke var du der som publik. Om noen kjører ureglementert fuel, så vet de vel selv dette før testen taes, og da vet de vel svaret?( alle lovlige fuel står listet i SVEMOS SR)![]()
Jeg synes miljøet er fantastisk på gresset og det tror jeg de fleste er enig med meg om. Tror dere som ikke er med der skal "feie for egen dør" før dere kommer på net å forteller hva som skal gjøres bedre her hos oss.
Leif gjorde en bra jobb som løpsleder og det skal han ha ros for. Er der noen kritikk så skal vi ta det over tlf eller "manna to manna"....(men det er ingenting å si)
Det var et BRA løp i DJ as usual!!!!
over og ut
Dan
edit: ps. gapestokken var avkaffet i Norge på 1800 tallet.
ubbe64 skrev:Hej jag vill klar göra en sak , det här handlar om vad man har gjort ang bränsle provtagning, att man ej fick vetta resultaten och det blev en masa
spekulationer hit och dit .dom inblandade frågade svemo om proverna men fick diffusa svar av dom. TYCKER DU ATT MAN SKAL GÖRA SÅ DÅ
UNDRAR JAG VARFÖR TA BRÄNSLE PROVERSen kan jag hålla med att visa gör ett bra jobb, å man skall hålla en del saker inom svemo men
inte undanhålla vad som sker för medlemmarna,Jag tycker att den som ej gör sitt jobb skall sluta!! så är verkligheten alla fall i min värd det står jag för!! (LÄSS HELA LINEGET O VAD DET HANDLÄR OM INNAN DU SVARAR)
Team Hurrit/Kimmen skrev:Vilka kärringar, trots att jag varken varit på racet, eller deltagit i diskussion eller prover så skäms jag då jag läser det här. Dock ett konstaterande av fakta, i alla grupper, oavsett storlek krävs bara en för att förstöra för andra. De som vill säga något bör se till sporten som helhet först och inte köra egen sak. Har man ens tillstymmelse till ryggrad så diskuterar man dessa saker öga mot öga med behöriga först och inte på nätet. Oavsett hur stora mästare vi är så har vi ett ansvar mot andra före oss själva. Hoppas dethär är sista gången. Tänk på juniorerna.
Mvh,
Dan skrev:I Norge er det IKKE lov å blande bensin med annet enn olje!!!
Tror faktisk det ikke er lov (etter vårt reglement) å blande to typer fuel, ex VP og Sunoco. (rett meg om jeg tar feil.)
Toulen er IKKE lov å tilsette i Norge.
MEN: Selfølgelig om det er et stort problem for alle så kan jo forbundene (SML/Svemo/NMF) lage regler som sier at ALLE skal kjøpe fuel på løpene. At klubben som arrangerer løpet selger ex: MS 109 og 98oktan pumpebensin.
Det er jo slik enkelte plasser i USA.
DA blir det bråk kan jeg tenke meg, men om det er den eneste veien å gå........................
Återgå till Dragracing SNACK !!